OPISY TEMATÓW

 

Robotyczna manipulacja obiektami elastycznymi – percepcja i sterowanie systemu cyber-fizycznego

Krzysztof Walas
Adiunkt, 
Instytut Automatyki i Inżynierii Informatycznej, Politechnika Poznańska

Robotyczna manipulacja obiektami elastycznymi — percepcja i sterowanie systemu cyber-fizycznego.
W niniejszej prezentacji zostaną omówione algorytmy manipulacji obiektami elastycznych (gumowymi rurami, wiązkami przewodów) z wykorzystaniem dwuramiennego robota manipulacyjnego. Przedstawiona zostanie podejście z wykorzystaniem percepcji wizyjnej i taktylnej służące do śledzenia i rekonstrukcji takich obiektów oraz podatnego sterowania robotem umożliwiające interakcję z tego typu przedmiotami.

Omówione zostaną stosowane czujniki oraz elementy wykonawcze, a także metody oparte o osiągnięcia w dziedzinie systemów wizyjnych i uczenia maszynowego, które czynią możliwym wykonanie tego typu projektu.

Docelowymi zastosowaniami dla omawianych rozwiązań mogą być robotyczni asystenci domowi lub roboty serwisowe działające przy obecności skażeń oraz w przemyśle przy składaniu układów mechatronicznych.

 

 

 

 

Robot jako elastyczne narzędzie produkcyjne

Krzysztof Kamiński
Prezes zarządu spółki ALNEA

Robotyzacja kojarzy się z dużymi jednorazowymi kosztami i wielkoseryjną produkcją. Czy ten utarty stereotyp jest prawdziwy? Czy robot może być tanim i elastycznym narzędziem produkcyjnym? Jak wykorzystać jedno urządzenie do różnych zadań produkcyjnych? W jaki sposób sfinansować zakup urządzenia?

Na te pytania postara się odpowiedzieć Krzysztof Kamiński, Prezes ALNEA Sp. z o.o., firmy zajmującej się od ponad 6 lat automatyzacją i robotyzacją procesów produkcyjnych.

 

Układy bezpieczeństwa w systemach zrobotyzowanych

Karol Kowalczyk
Marketing Manager Balluff Sp. z o.o.

Tematem prezentacji będzie przegląd rozwiązań, które wpływają na wzrost efektywności i bezpieczeństwa procesów produkcyjnych, a także omówienie aktualnie panujących trendów. Poznamy zalety interfejsu IO-Link, korzyści wynikające z rozwiązania „Safety over IO-Link” oraz przyjrzymy się przykładom z wykorzystania zaawansowanej sensoryki, w szczególności systemów wizyjnych.

Programowanie robotów offline za pomocą oprogramowania RobotExpert

Damian Dudło
Specjalista ds. Wdrożeń PLM / PLM Solutions Specialist, KS Automotive Sp. z o.o.

Jeśli w swojej pracy masz do czynienia z robotami różnych producentów i chciałbyś usprawnić swoją pracę, mamy rozwiązanie, które może Cię zainteresować. Oprogramowanie RobotExpert firmy Siemens PLM Software umożliwia projektowanie, symulowanie i optymalizowanie procesów związanych z zastosowaniem robotów, w tym programowanie offline robotów przemysłowych. Podczas  prezentacji zostanie omówiony proces  budowy gniazda zrobotyzowanego dla kilku producentów robotów

Automatyczny monitoring parametrów robota predykujący awarie

Szymon Wojtasik
Inżynier robotyki, Opel Manufacturing Poland

Tematem prezentacji jest zastosowanie platformy ZDT (Zero Down Time) do monitoringu oraz konserwacji robotów przemysłowych. Aplikacja umożliwia wgląd do istotnych atrybutów robota, szacowanie stopnia zużycia poszczególnych elementów oraz określenie czasu przydatności urządzenia do działania z wykorzystaniem nominalnych parametrów.

 

 

Sztuczna inteligencja jako szansa na ekspansję robotyki przemysłowej

Marek Kraft
Adiunkt, Instytut Automatyki, Robotyki i Inżynierii Informatycznej, Politechnika Poznańska

Głębokie uczenie, czyli deep learning, jest terminem coraz częściej pojawiającym w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją. Zastosowanie wielowarstwowych sieci neuronowych w połączeniu z zaawansowanymi algorytmami uczenia doprowadziło do przełomu w aplikacjach z dziedziny przetwarzania obrazu, rozumienia i przetwarzania języka naturalnego i wielu innych, nie wyłączając robotyki.

W ramach prezentacji przestawione zostaną najważniejsze osiągnięcia ostatnich lat w dziedzinie wspomaganej przez uczenie maszynowe robotyki (np. percepcji, chwytania) oraz potencjalne korzyści, jakie dać może zastosowanie tych nowoczesnych technologii w praktyce.

 

 

Najpopularniejsze aplikacje zrobotyzowane w Polsce

Sebastian Perz
Inżynier Sprzedaży, KUKA Polska

  • W jakich aplikacjach najczęściej stosujemy roboty
  • Jakie czynniki wpływają na dobór odpowiedniego robota do konkretnej aplikacji
  • Jakie zalety/ możliwości wynikają ze stosowania robotów w aplikacjach
  • Przykłady konkretnych rozwiązań i realizacji dla danych aplikacji

 

 

 

Photon – robot który nauczy Twoje dziecko nowych technologii

Maciej Kopczyński
Dyrektor ds. Rozwoju i Innowacji, Photon Entertainment Sp. z o.o.

W trakcie prelekcji zaprezentowany zostanie innowacyjny polski robot edukacyjny – Photon. Pokazuje on nowe technologie i uczy podstaw programowania w najbardziej atrakcyjnej dla dzieci formie – poprzez zabawę. Dodatkowo Photon rozwija się razem z dzieckiem, dzięki czemu dzieci chcą z nim pracować. Omówiona będzie historia projektu, pokazane będą możliwe zastosowania i obecne dokonania spółki. Zaprezentowane zostaną też plany na przyszłość.

 

 

Oferta Agencji Rozwoju Przemysłu dla sektora robotyki i automatyki przemysłowej

Bartosz Sokoliński
Dyrektor Biura Rozwoju i Innowacji, Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.

W wystąpieniu przybliżone zostaną wybrane instrumenty wsparcia ujęte w „Kompleksowym programie wsparcia robotyki i automatyki przemysłowej w Polsce” przygotowanego przez ARP SA. Są to m.in. działania zmierzające do podniesienia świadomości potrzeby robotyzacji w firmach przemysłowych, pożyczki: dla firm integratorskich pod zastaw kontraktów oraz dla firm robotyzujących się a także inwestycje kapitałowe w firmy integratorskie zmierzające do zmiany profilu firmy z usługowej na usługowo – produkcyjną.

Mobilne Roboty Przemysłowe: przyszłość transportu w fabrykach 4.0

Krzysztof Ilnicki
Manager Produktu, Encon-Koester Sp. z o.o. Sp. k.

Podczas prezentacji, Krzysztof Ilnicki inżynier z firmy Encon-Koester wchodzącej w skład grupy 1encon Industry Group, przedstawi mobilnego robota współpracującego – Mobile Industrial Robots.
MiR to nowe podejście do transportu wewnątrz-zakładowego. Rozwiązanie w pełni autonomiczne, bezpieczne, nie wymagające dodatkowej infrastruktury drogowej. Roboty mobilne – MiR wyposażone są w innowacyjną metodę poruszania się po zakładach. Dzięki wykorzystaniu skanerów bezpieczeństwa, kamery 3D oraz czujników ultradźwiękowych, bez problemu odnajdują się na przygotowanej wcześniej mapie. W przypadku zablokowania wstępnie wybranej ścieżki mogą ominąć przeszkodę lub wybrać inną, alternatywną drogę. Odgórny system bezpieczeństwa czuwający nad całym robotem gwarantuje bezpieczne poruszanie się nawet wśród ludzi. Bezkolizyjna współpraca na drodze człowiek –robot pozwala efektywnie wykorzystać możliwości robota do transportu wszelkiego rodzaju materiałów.

Precyzyjne tory jezdne

Rafał Kluska
CEO pionu sprzedaży i serwisu, Güdel Sp. z o.o.

Intelligent Technologies for Motion – to nasza myśl przewodnia.  Roboty przemysłowe ostatniej generacji mogą być montowane w dowolnej pozycji, umożliwiając swobodną konfigurację operacji produkcyjnych i logistycznych. Obecnie oferta Güdel obejmuje jednostki liniowe dla ponad 600 różnych modeli robotów, dając Klientowi jednocześnie pełną swobodę w wyborze typu i producenta robota. Podczas prezentacji pokażemy jak dobrać odpowiedni tor jezdny do robota przemysłowego, aby w pełni wykorzystać jego możliwości.

 

Jak wydobywać z robotów to co najlepsze, czyli o sztuce robotyzacji

Krzysztof Sas
Ekspert ds. Systemów Automatyki, ROBOTIZE

Dynamiczny rozwój Polskiego przemysłu oraz ciągły wzrost wymagań ilościowych, jakościowych i odnośnie elastyczności produkcji skutkuje coraz większą ilością aplikacji zrobotyzowanych. Prezentacja ma na celu pokazanie pełni możliwości jakie niesie za sobą robotyka w zakresie autonomicznej pracy, dostosowania do zmienności produktów i warunków, a także komunikacji z systemami nadrzędnymi typu SAP czy bazami danych. Wszystkie zagadnienia zostaną przedstawione na podstawie konkretnych wdrożeń w przemyśle.

Komercyjne i niekomercyjne zastosowania bezzałogowych statków powietrznych w FIR WARSZAWA (polskiej przestrzeni powietrznej)

Sebastian Banaszek
Prezes Zarządu, Dron House S.A.

Wszystkie operacje lotnicze na terenie polski, w tym te wykonywane za pomocą bezzałogowych statków powietrznych (BSP) odbywają się w pewnej przestrzeni powietrznej nazwanej FIR warszawa. Przestrzeń ta dzieli się na przestrzeń kontrolowaną, w której wykonywanie w/w operacji jest obarczone koniecznością przestrzegania odpowiednich procedur lotniczych i otrzymania niezbędnych pozwoleń, oraz przestrzeń niekontrolowaną, w której możliwe jest wykonywanie tego rodzaju operacji w oparciu o zasadę równego dostępu dla wszystkich do przestrzeni powietrznej.
W Polsce komercyjne wykorzystanie BSP wiąże się z koniecznością posiadania odpowiednich uprawnień – VLOS lub BVLOS (do lotów w zasięgu lub poza zasięgiem wzroku) potwierdzonych uzyskaniem świadectwa kwalifikacji UAVO. W referacie poruszone zostaną kwestie prawne oraz aspekty techniczne wykonywania lotów BSP na potrzeby gospodarki, bezpieczeństwa i ratownictwa.

Smart mobility czyli o inteligentnej motoryzacji

Ewa Łabno-Falęcka
Head of Corporate Communication and External Affairs, Mercedes-Benz Manufacturing Poland

Zmiany, jakie przeżywa obecnie motoryzacja, jest porównywalna z rewolucją, jaka dokonała się w 1886 roku, kiedy to Karl Benz zgłosił swój „Patent-Motorwagen” do Ceasarksiego Urzędu Patentowego w Berlinie. W kolejnych latach setki tysięcy dorożkarzy straciło swój zawód. Ponad 130 lat później mamy do czynienia z kolejną radykalną zmianą – rewolucją przemysłową zwaną „Przemysł 4.0” opierającą się m.in. na digitalizacji, AF (szansa czy zagrożenie) i robotyce ( jej skutki dla rynku pracy i człowieka ogólnie). Branża automotive jest jedną z najbardziej innowacyjnych branż „Przemysłu 4.0”, z wysokimi nakładami na badania i rozwój w czterech głównych obszarach: „connectivity” czyli połącznia człowiek – samochód – infrastruktura – środowisko, jazda bezemisyjna, nowe formy mobilności (sharing economy) i budząca chyba najwięcej zainteresowania jazda autonomiczna.
Mercedes-Benz, wynalazca samochodu, był pierwszą na świecie marką, której produkt – Klas S 500 Plug-in Hybrid Intelligent Drive – w sierpniu 2013 roku przejechał autonomicznie 103 km na trasie Mannheim – Pforzheim (historyczna trasa Berthy Benz w 1888 roku), pokonując kilkadziesiąt skrzyżowań, przejść dla pieszych, rond i rozjazdów w 35 miastach, miasteczkach i wsiach gęsto zaludnionego landu Badenia-Wirtembergia. Autonomicznie, z rozszerzony pakietem Intelligent Drive, który bazował na technologii seryjnej, wzbogaconej o 8 systemów radarowych i cztery kamery generujące miliony informacji, które w czasie rzeczywistym były porównywane z bardzo dokładną mapą cyfrową okolicy. Co się wydarzyło od 2013 roku? Jakie jest filozofia Mercedesa w zakresie jazdy autonomicznej? Jaka jest przyszłość indywidualnej motoryzacji? A może powinniśmy już mówić tylko o mobilności?

Automatyczny monitoring parametrów robota predykujący awarie

Vanessa Braum
Inżynier robotyki, Opel Manufacturing Poland

Automatyczny monitoring parametrów robota predykujący awarie.
Tematem prezentacji jest zastosowanie platformy ZDT (Zero Down Time) do monitoringu oraz konserwacji robotów przemysłowych. Aplikacja umożliwia wgląd do istotnych atrybutów robota, szacowanie stopnia zużycia poszczególnych elementów oraz określenie czasu przydatności urządzenia do działania z wykorzystaniem nominalnych parametrów.

Industry 4.0 rynek pracy zawodów przyszłości

Tomasz Szpikowski
Prezes Zarządu, Bergman Engineering

Koncepcja Industrie 4.0 determinuje nowe spojrzenie na zawody przyszłości. Ile procent naszych przyszłych zadań będą wykonywały roboty? Dlaczego warto śledzić rozwój startupów technologicznych tworzących nowoczesne innowacje w świecie digital.. Czy ważniejszy od zasobu ludzkiego będzie park robotów? Dlaczego technologia VR, AI, AR puka do naszych dzwi…

Roboty i oprogramowanie YASKAWA w budowaniu Przemysłu 4.0

Dawid Woźniak
Kierownik ds. Kluczowych Klientów Działu Robotyki, Yaskawa Polska Sp. z o.o.

Firma YASKAWA zaprezentuje narzędzia OFFLINE do tworzenia, programowania, symulacji i serwisowania cel zrobotyzowanych. Na przykładzie dostępnych narzędzi będzie można np. zaprogramować robota bez jego fizycznej obecności. Podczas prezentacji przedstawione zostaną następujące zagadnienia:

– tworzenie, programowanie i symulacja cel na przykładzie programu MotoSim VRC,

– tworzenie aplikacji pick & place na przykładzie programu MotoPick,

– tworzenie aplikacji paletyzacji na przykładzie programu PalletSolver,

– zdalny dostęp do robota, serwisowanie na przykładzie programu MotomanCockpit.

Wykorzystanie wirtualnego środowiska do programowania robotów oraz symulacji ma szereg zalet, z których najważniejsze to:  wygoda, szybkość, precyzja, redukcja ryzyka, produktywność i efektywność ekonomiczna.

 

ZAREJESTRUJ SIĘ